Review: Morgan Harper Nichols – Morgan Harper Nichols

Morgan Harper NicholsAl een tijd is de CD van Morgan Harper Nichols de CD van de maand. Tijd voor een review! Om te starten heb ik de CD gedownload van Spotify. Daarnaast ben ik uitgaan zoeken wie nou Morgan Harper Nichols is. Ik wist dat ze de zus van Jamie Grace is maar daar bleef het ook bij. Via Wikipedia en haar eigen site ben ik haar gaan leren kennen. Zo kwam ik er achter dat dit haar eerste album is en dat ze al goed bekend is in Amerika en Engeland. Ook heeft ze nummers opgenomen met All Sons & Daughters en Mac Powell.

Terwijl ik aan het surfen was op internet had ik ook de CD aangezet. En wat een mooie CD heeft ze gemaakt. Haar eerste nummer van het album heeft ze samen met haar zus opgenomen. Het nummer Storyteller gaat over hoe God altijd bij haar is geweest, op hoogte- en in dieptepunten. Daarnaast komen er ook nog andere onderwerpen aan bod. Zo gaat haar tweede nummer, Morning, over de genade die God elke dag weer geeft. Daarnaast zingt ze in het nummer Grateful over de dankbaarheid. Dankbaarheid dat God altijd bij haar is geweest en zal zijn. Morgan Harper Nichols zingt over een heleboel verschillende onderwerpen maar één ding staat centraal in haar muziek. God is haar Redder en is altijd bij haar. Prachtig om zo je geloof te belijden.

Morgan Harper NicholsPersoonlijk vind ik de CD mooi. De belijdenissen spreken mij aan omdat wij (en zeker ik) ook elke dag weer moet belijden dat we God nodig heb, en al helemaal zijn genade. Zeker het laatste nummer (A prayer for grace) waarin ze zingt dat al het aardse er niet toe doet alleen de Genade van God. De laatste paar zinnen zijn zeker een gebed dat ik ook beleid: ’ll be the first to confess I’m not always found at my best. But Lord be my strength in those moments I’m weak and I’ll keep on giving the grace I’ve received.And finally when I see your face and I’ve reached the end of my race, I don’t want tobe known for finishing strong. But as someone that your grace carried all along.’

Kortom dit Album is qua teksten zeker een aanrader om te kopen. De muziekstijl is met name akoestisch.

Hier vind je het eerste nummer van haar album: